Monday, August 22, 2016

FOKUS MENCARI PELANGGAN




Antara langkah awal dalam menjalankan perniagaan kereta sewa ialah mencari pelanggan.

Kerja mencari pelanggan adalah perkara yang amat penting.

Ada orang mengutamakan mencari kereta terlebih dahulu tetapi sebenarnya tidak.

Bayangkan jika anda sudah memiliki kereta untuk disewa, namun anda tidak berusaha mencari pelanggan, maka anda telah rugi.

Bayangkan pula jika anda telah membuat pinjaman bank untuk membeli beberapa buah kereta tanpa mencari pelanggan terlebih dahulu, maka siapakah yang akan membayar duit bank pada setiap bulan? Berkali ganda anda akan rugi.

Pengusaha kereta sewa yang sudah berjaya berpesan agar mencari pelanggan terlebih dahulu. Fokus cari pelanggan.

Apabila pelanggan sudah ada dan anda tidak cukup kereta, pass kan sahaja kepada rakan-rakan pengusaha kereta lain. Ambillah sedikit bayaran di atas usaha anda mencari pelanggan untuk mereka.

Mudah bukan?

Oleh itu, antara usaha saya mencari pelanggan pada peringkat awal ini adalah dengan membuka laman Facebook Sewa Kereta Ampang ini dan juga saya mengiklankannya di Mudah.my dengan bayaran hanya RM50.

Setakat ini dahulu perkongsian bisnes kereta sewa daripada saya.

Blog saya: www.sewakeretampang.blogspot.my

FB saya: www.facebook.com/sewakeretaampang

No comments:

Post a Comment